8 Ocak 2010 Cuma

şeftali kurabiye

Picture Captions


tarifini www.sefertasi.blogcu.com arkadaşımızdan aldım çok teşekkür ederim kendisine daha önce başka bir yerde daha gördüm ama nasıl yapıldığını bilmiyordum.bugün tesadüfen görünce denemek istedim.arkadaşın tarifi çok detaylı geldi bana ben ufak tefek değişiklikle biraz basitleştirdim tadı nasıl derseniz muhteşem mutlaka deneyin derim.şimdi gelelim tarife
malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 kabartma tozu
1 yemek kşığı yoğurt
1 limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı margarin
aldığı kadar un
arasına sürmek için çokokrem
kırmızı gıda boyası
tozşeker
hazırlanışı:
tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışmayacak kadar olana kadar un eklenip hamur yapılır

bu hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yağlanmış fırın tepsisine dizilir ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirilir
 fırından çıkarıp soğuttuktan sonra  çay kaşığının ucuyla 1 çaybardağı suyun içine kırmızı gıda boyasından konur.pişen kurabiyelerin birtanesinin altına biraz çokokrem sürülüp diğeriyle yapıştırıp önce kırmızı suya sonra şekere bulayıp servis tabağına alınır

1 yorum:

mutis.blogcu.com dedi ki...

bu kurabiyeyi daha önce ev yapımı ürünler satan bir cafede görmüştüm.onlar üzerine yeşil bir yaprak ile süsleme yapmıştı.gerçek şeftali meyvesi gibi görünüyordu.sizinkide güzel görünüyo,ellerinize sağlık!