8 Ocak 2010 Cuma

lahana bohçası

Picture Captions



bu tarifi özgülde gördükten sonra bayıldım çok pratik ve kolay göründü hemen denemeliyim dedim ve işe koyuldum..kendimce değişiklikler yaptım tabi sonuç harika artık lahanayı bu şekilde pişiriyorum...herkese tavsiye ederim mutlaka deneyin...
malzemeler:
lahana yaprağı 10-12 adet
250 gr kıyma
1 tane kuru soğan
yarım su bardağı pirinç
yarım su bardağı bulgur
tuz,karabiber,nane
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
sıvıyağ
yarım limon suyu

hazırlanışı:
lahana yapraklarını kaynar suda 5-10 dk haşlıyoruz
soğanı ince ince doğrayıp sıvıyağda kavuruyoruz ardından kıymayı ekleyip hafif pişiriyoruz ocağın altını kapatıp tuz, karabiber, nane,pirinç ve bulguru ekleyip kaşırtırıyoruz..
lahana yapraklarının 1 tanesini küçük bir kaseye yerleştirip içine hazırladığımız harçtan bolca koup bohça şeklinde kapatıyoruz ve tencereye ters çevirip koyuyoruz...
3 su bardağı su,domates ve biber salçası biraz sıvıyağ,limon suyu ve tuzu karıştırıp dolmaların üzerine döküp kısık ateşte pişiriyoruz...
sarımsaklı yoğurtla servis yapıyoruz..
afiyet olsun....

Hiç yorum yok: