9 Ocak 2010 Cumartesi

mandalinalı tart

Picture Captions

yeni aldığım tart kalıbını denemek için tarif ararken fatoşta gördüğüm vişneli tarif çok hoşuma gitti.güzel bişey olacağından emindim.hemen denedim..kendiside tarifi sefertasından almış..süper bi tat oluyor mutlaka deneyin derim...bu mevsimde ben vişne bulamadığım için hazırda mandalina vardı neden olmasın dedim ve denedim gerçekten çok güzel oldu..tavsiye ederim herkese..(nasıl bulamazsın diye sormayın sakın bizim buralarda öyle şeyler pek bulunmuyo..imkanlar kısıtlı anlıyacağınız)
şimdi tarife geçeyim..
malzemeler:
100 gr tereyağı(ben margarin kullandım)
2 yumurta
yarım bardak şeker
1 su bardağından biraz fazla un
1 çorba kaşığı süt
1 tutam tuz
1paket kabartma tozu
1 paket vanilya
içi için:
1,5 su bardağı portakal suyu
2 yemek kaşığı nişasta(buğday nişastası koydum)
3 yemek kaşığı şeker
5-6 adet mandalina(soyulmuş tektek ayrılıp beyaz tüyleri temizlenmiş)
hazırlanışı:
kalıp yağlanıp unlanır..margarin eritilir.şeker ve yumurta güzelce çırpılır.önce sıvı daha sonra katı malzemeler teker teker karışıma eklenir kalıba dökülüp 170 derecede pişirilir.ve soğumaya bırakılır
daha sonra portakal suyu nişasta ve şeker bir tencereye konup pişirilir ve en son mandalinalar eklenir..soğuyan tartın üzerine dökülür..
afiyet olsun...

Hiç yorum yok: