8 Ocak 2010 Cuma

mahlepli çatal

Picture Captions

bu tarifi www.fatostuncay.blogcu.com da görüp hemen denedim ama yayınlamak ancak bugüne kaldı.yeni eve taşındım temizlik yerleşme bide ufak bebek olunca baya bi zamanımı aldı.kimseyide ziyaret edemedim kusura bakmayın olur mu..az bi zaman buluncada hemen bu tarifi yayınlamak istedim.tadı süper kesinlikle deneyin derim.sevgili fatoşada burdan teşekkür ederim.şimdi tarifi aynen veriyorum
malzemeler

  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1 yemek kaşı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım limon
  • aldığı kadar un
  • yumurta sarısı
  • çörekotu
 hazırlanışı:
yumuşamış margarini ssıvıyağ su ve margarini karıştıralım
ayrı bir kapta kabartma tozunun üzerine mahlebi  yarım limonu sıkıp 2 dakika bekleyelim ve karışıma ekleyelim.tuzu ve  kulak memesi kıvamına gelene kadar unu ekleyelim.
10-15 dakika dinlendirelim hamurumuzu daha sonra istediğimiz şekli vererek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize dizelim.üzerine yumurta sarısı ve çörek otu sürüp 180 derecede pişirelim.
afiyet olsun...

Hiç yorum yok: